On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

neděle 30. června 2013

Výlet s rodinkou

Od čtvrtka do včerejška jsem byla na výletě v kraji Shropshire s rodinou :)

1. den jsme se po cestě zastavili na Ludlow Castle, odkud byl vážně nádherný výhled na kraj. Rodina se mi smála, že mám konečně pravou a typickou Británii - v dešti na zámku a pojídajíc jejich typické butter scones (pečivo, něco mezi koláčkem a chlebíkem, trochu mi to připomínalo konzistencí naší vánočku, dělá se na slano i na sladko a je to vážně výborné!)




                      



Pak jsme se ubytovali v rozkošném venkovském penzionku, co mě velmi mile překvapilo bylo, že jsem měla vlastní pokojík sama pro sebe :)  Večer jsme šli do nejbližší vesničky jménem Clun na večeři a opět se nám naskytl nádherný výhled na přírodu
                 Můj pokoj
                   Penzion



2. den jsme navštívil Iron bridge a tar tunel. Rodina mě při obědě chtěla pohostit typickým masovým koláčem, ale ten sem s díky odmítla  (nemám ráda maso) a radši se věnovala svojí verzi s mozzarellou a rajčaty :D...  V blízkosti tar tunelu jsme narazili na krásnou malou galerii začínajících umělců, kde nás ochotná paní vzala na prohlídku a viděli jsme pár vážně krásný věcí. Mně nejvíc zaujaly grafické práce někoho, kdo tam ale bohužel zrovna nebyl :-( Ale jednalo se o práce na komiksová témata, krásné věci s Jokerem a Batmanem, Ironman + třeba i návrhy na obaly CD a podobně :)! Kdyby vás to zaujalo, tak odkaz je zde



3. den pak rodina měla po poledni jet na svatbu, takže jsme měli jen dopoledne, které jsme strávili (nebo spíš jsme chtěli strávit) na Bishop castle. Problém ale je, že v ČR máte celkem jasně všude napsáno, zda se jedná a skutečnou stavbu nebo už jen o zříceninu. No přijeli jsme na místo a po nějaké té době hledání našli zbytek jedné zdi :D... Nicméně něco v městečku stejně zaujalo - důkaz o tom, že ani anglické domy nejsou všechny jen cihlové a že má někdo v okolí vážně rád vlnu



       Nenechávejte své kolo bez dozoru, mohlo by dopadnout takhle :D



Poslední den se mi ale líbil nejvíc! Odjeli jsme ráno kolem 10. hodiny a jeli jsme do Stratfordu nad Avonou! Jedno z míst, které jsem toužila i sama od sebe navštívit. Narodil se zde a zemřel William Shakespeare :). Počasí nám přálo, bylo nádherně slunečno a navíc zde zrovna probíhaly městské trhy, kde se konala různá představení v parku a kolem řeky Avon, takže bylo rušno a všude to žilo! Šli jsme do kostela, kde je Shakespeare pohřben i s rodinou a pokračovali jsme po městě až k domu, kde se narodil. Městečko se mi moc líbilo! A u Shakespearova domu jsem narazila i na Shakespearovské suvenýry, kde jsem pořídila sobě i dětem jako památku koženou záložku do knih a sobě také maličkatého Hamleta v kůži. Hamlet je moje nejoblíbenější Shakespearovo dílo, takže jsem ho tam prostě nemohla nechat a přišlo mi to jako lepší suvenýr než třeba hrneček :)










                      Kostel, kde je Shakespearovo hrob
                          U domu, kde se narodil Shakespeare


                     Můj maličkatý suvenýr :)




Žádné komentáře:

Okomentovat