On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

sobota 15. června 2013

Den čtvrtý, sobotní :)

Ráno jsem byla v Donyngs si zacvičit, abych dělala aspoň něco, co znám z domova a mohla vypnout :) Byla  se mnou Isabelle a odvezla mě domů (zlatá holka, protože jinak bych bývala skoro nestihla slavnostní oběd s rodinou :D! )

Dnešek se nesl ve znamení rozlučkového obědu s nynější au-pair mé rodiny, Káťou. Příští víkend totiž odjíždí a v týdnu tu bude mít rodiče. Bylo to velmi hezké, jídlo vynikající, s Káťou se přišli rozloučit i známí rodiny a tak podobně. Bylo to docela dojemné, předávaly se i dárky na rozloučenou a na všech bylo vidět, že měli Káťu doopravdy rádi. Vážně doufám, že mě budou taky mít tak rádi, protože jí berou jako opravdového člena rodiny a měla se tu s nimi podle svých slov úžasně. To bych si moc přála, abych na to tady měla taky tak hezký vzpomínky :).

K večeru jsme se šly s holkama projít do parku, aby nám trošku vytrávilo, sotva jsme se valily :D... Trošku češtiny mi bodlo. Vlastně mně dneska docela pobavilo, když mi bylo od  rodinné "náhradní" babičky řečeno, že prý mám americký přízvuk :D.. Ačkoli většinou tu dělám prostě "eeeehhhh?" a nerozumím, docela mi v rodině chválí angličtinu (což mě vážně těší!) ale Jillian se mě ptala, kde jsem se to naučila. Stejně jako mé HM jsem jí řekla, že asi z televize, že většinu angličtiny mám spíš ze seriálů, než ze školy :) A že jsem nad tím v Čechách vlastně ani nepřemýšlela jako nad dvěma odlišnými "přízvuky", že jsem byla prostě ráda, že se na tom učím slovíčka a tak dále a nějak mi to nepřišlo :D... Ale i tak mě těší, že mi rozumí, když mluvím, protože jsem se bála, že to bude ještě horší než to je.. Jedno je vážně fakt - dokud tu člověk nežije, tak jazyk neumí... To, co se učíme ve škole, je prostě jiný a učebnice nikdy nebude totéž jako ta opravdová zkušenost z dané země. I kdybychom měli sebelepší učitele a nejlepší knížky, nikdy nebudeme doopravdy umět jazyk na takové úrovni, abychom sem přijeli a v pohodě hned VŠEMU rozuměli a mluvili naprosto plynule. Já se učila anglicky spoustu let, doučovala prcky a stejně je moje nejčastější věta "I´m sorry I don´t understand" tak doufám, že to bude brzo lepší :D...

Žádné komentáře:

Okomentovat