On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

neděle 29. září 2013

Vive la France!

Tak je tu zase neděle, proti té minule značně pošmournější. Až do včerejška jsme měli TŘICÍTKY, i když se už začalo zatahovat a noci na dnešek začalo strašně pršet. Pořád máme relativně teplo, určitě víc než 20 stupňů, ale prší bez přestávky.

Během týdne se nic moc převratného nestalo, tedy krom zkrácení mé pracovní doby ☺ Mamina si chce teď chvíli děti ukládat do postele sama, takže budu končit už v 19:30. Akorát v pátky budu začínat o hodinku dřív, protože mamina chce s holkama chodit do knihovny a já budu hlídat našeho nejmenšího.

Škola je pořád těžká, ale snažím se. Začala sem sledovat seriály ve francouzštině. Ale musím ty, které ještě neznám v originále, protože ty, které znám.. To se prostě nedá, přijde mi to směšný pak :D... Takže sleduju Dextera a Mentalistu. Samozřejmě najít online seriály ve FR je dost obtížné, ale díky bohu moje mamina je stejně jako já posedlá seriály, akorát na rozdíl ode mě si je nestahuje, ale kupuje si celý série na originálních DVD. Což pro mě znamená jednu dobrou věc - jelikož jsou zakoupeny ve FR, tak se na nich dá nastavit FR znění ☺ Huráááá nemusím stahovat!! S mou pomalou a věčně vypadávající WIFI by to totiž mohlo být trochu jako boj s větrnými mlýny....  Snažím se občas už i mluvit, třeba objednat si v obchodě, nebo tak.. Ale koukaj na mě zatím dost divně a většinou mi odpovídaj zpátky anglicky. Fakt motivující :D...

Včera jsme měly v Lyonu menší au-pair sraz a pak jsem vyrazila do parku. Poprvé. Je úúúúúžasnej, ohromnej, strávila jsem tam několik hodin a ani tak jsem ho neprošla celej. Prostě uprostřed města je obrovitánský park, který slouží zároveň i jako ZOO. Moc jsem nefotila, protože sem byla líná pořád tahat foťák, ale maj tam vážně i slony, lvy a podobně. Krásné jezero, zkrátka úžasné místo kam si zajít na piknik, procházku, nebo i jen tak posedět na lavičce a třeba si číst. Rozhodně vím, kam budu za hezkého počasí chodit, když nebudu mít plán ♥





Dneska jsem měla jít do Lyonu s jednou Češkou, ale trochu se nám pokazily plány. Jelikož ona není aupair ale ošetřovatelka, musela bohužel na poslední chvíli do práce. Já jsem ale i tak chtěla jít někam mimo dům a tak sem si řekla, že prostě vezmu učení a půjdu si sama někam na kafčo a budu se učit. Lepší než být celý den doma, ne? A tak jsem vyrazila. Ve Francii je ale v neděli vše zavřené, krom restaurací. Nechtěla sem promoknout  a tak, když sem viděla, že v centru Lyonu je otevřené obří nákupní centrum, řekla sem si, že si tam sednu do kavárny. Inu vešla sem tam a... Vše bylo zavřené. Že budou zavřené obchůdky, to jsem předpokládala. Ale proč je k sakru ten obchoďák vůbec otevřenej a narvanej lidmi, když tam vážně krom malého mekáče není otevřeno NIC? Lidi se tam procházeli, různě seděli po lavičkách, jako kdyby snad trávili neděli v parku a ne v zavřeném obchoďáku a pohodička.. Nakonec sem zaplula do toho mekáče, bylo tam i McCafé, dala jsem si lattéčko a muffin a vytáhla poctivě učení. Ale i tak furt přemýšlím nad tím, proč někdo otevře 4 patrový nákupní centrum a je v něm otevřenej jen ten McDonalds, to je prostě na hlavu ☻....

Když už jsme u věcí, co jsou tu postavený na hlavu.. Pamatujete na mojí story, kde mi slečna nechtěla prodat průkazku, protože sem se jí asi nezdála jako dostatečný student? Tak tenhle týden jsem si potřebovala koupit novou na další měsíc. Se smíšenými pocity jsme se s Jessicou opět postavily do fronty a já čekala další problémy a spoustu řečí okolo. Přišly jsme k přepážce, sympatické starší paní jsem dala PŘESNĚ ty STEJNÉ dokumenty, které jsem dala i slečně minule a.. Bez jediného křivého slova mi udělala studentskou průkazku na celý rok :D... Ve Francii vážně lidi fungujou podle toho, jak se jim líbíte nebo ne. Když se danému člověku za přepážkou zalíbíte, udělá v podstatě cokoli, co budete žádat. Ale když ne, udělá vám všechno velice, velice komplikované a ještě se u toho bude tvářit jako kdyby k tomu měl pověření od boha, zatímco vy jste vlastně jen otravná moucha, kterou je potřeba odehnat :D...

Vive la France, haha !

Ne, Francie je bezva.. Jen někdy si tu přijdu trochu jako Alenka v říši divů ☺

Žádné komentáře:

Okomentovat