On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

sobota 21. září 2013

Jak jsem začala chodit do jazykové školy

Konečně jsem se dostala k sepsání nového blogu. Bylo toho teďka trochu moc, začala jsem chodit na kurz francouzštiny a dny se mi začaly zdát poněkud krátké na to,abych všechno stihla tak, jak bych chtěla :)

Škola je poměrně těžká, takže i když jsme v ní jen do čtvrt na jednu, přijdu domů a můžu k učení sednout znovu. Nezdá se to, ale za jedno dopoledne se toho vyloží poměrně hodně a jelikož je to výklad francouzštiny VE francouzštině, často přijdu domů a hledám na internetu vysvětlení toho, CO že jsme se to vlastně učili. A to nemluvím o tom, že někdy se to pak taky musím aspoň trochu učit že ☺

A jak taková škola probíhá ? Nevím jak jinde, ale my jsme maličká škola, která se zaměřuje na to, aby ve skupinách bylo MAXIMÁLNĚ 5 lidí. Proto jsem si tuhle školu vybrala, jelikož francouzsky nemluvím vůbec, chtěla jsem za svoje peníze něco, co bude mít hodně osobní přístup a učitelé budou mít doopravdy čas se nám věnovat alespoň trochu individuálně. Navíc se mi líbí i přístup toho, že platíme za určitý počet týdnů, ale když se omluvíme, že tento týden nemůžeme přijít, tak ho neztratíme. Zkrátka se nám jaksi o ten týden "prodlouží" doba našeho studia. Nezdá se to, ale já, jakožto au-pair, to oceňuji. Není to laciná věc a jako au-pair musím být doma, když mají děti prázdniny (každých 6 týdnů mají 2 týdny volna) +  když dítě onemocní, také musím být doma. To všechno by pro mě znamenalo poměrně velikou ztrátu v běžném kurzu a to jsem nechtěla.

V našem začátečnickém kurzu jsme většinou po 3 lidech, někdy po 4. Samé holky ☺ Přijdeme do školy a naše učitelka, Anna, s námi probere věci z minulého dne a pak se pustíme do nových. Je to hooodně slovíček a samozřejmě taky hodně gramatiky. Za tento týden jsme probraly už 3 časy! Ale děláme i poslechy, hodně rozhovorů a podobně. Zatím je to pro mě všechno hodně těžké, je to tak trochu ve stylu "hodit do vody a plavat" ale co jsem slyšela od dalších holek, v tomhle směru je to všude stejné, zvláště pak v těch úplně začátečnických kurzech. Jinak se to bohužel asi ani dělat nedá. Prý se budu "topit" tak 5 týdnů.. A pak se naučím trochu "plavat" :D... Tak jsem zvědavá. Snad mají pravdu a časem se to zlepší, protože zatím si připadám totálně mimo a hlavu mám vždycky jak pátrací balon ☺

Školu mám každý všední den krom středy. Středy tu mají děti volné, takže kurzy pro aupair samozřejmě neprobíhají. Mám 4x týdně po 3 hodinách + poměrně dost práce na doma. Jak říkám, nezdá se to, ale je to dost těžké. Zatím :)

Časem vás poinformuji o tom, jak se moje studium jazyka vyvíjí  ☻


PS: takhle jsme ve středu "blbly"s mojí prostřední holčičkou, když jsme tu osiřely  Mamina byla s nejstarší na tanečkách a malej spinkal, tak jsme potřebovaly něco velmi tichého (Kdyby to někdo nepoznal, tak to má být motýl ☺ ) Jo a nápisům "k umytí použijte teplou vodu" nevěřte. Smýt to trvalo skoro stejně dlouho jako vytvořit a padla na to asi tuna odličovadla :D...


Žádné komentáře:

Okomentovat