On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

úterý 3. září 2013

Pozdrav z Francie!

Včera jsem se stěhovala k nové rodině. Moje nová adresa je francouzská ☺

Ne snad, že bych uměla fráninu - ale snad se to časem naučím. Rodina se mnou mluví anglicky, mamina je totiž Holanďanka. Mamina mi je zatím hodně sympatická. Je s ní docela legrace, ráda běhá - např. letos běžela i maraton v Praze. Děti mluví holandsky, francouzsky a trochu anglicky (jejích předešlá au-pair byla Kanaďanka, takže s nimi taky mluvila občas i AJ). Mám na starost 3 děti, 2 holčičky a klučinu - 7, 5 a 2 roky.

Zatím se mi tu moc líbí, ale po předešlé zkušenosti si říkám, že zatím nebudu říkat, jak se tu mám báječně, protože se všechno uvidí až za pár týdnů. Konec konců ze začátku se zdá všechno boží. Své výhody ale moje nová rodina má, např. žádný úklid obřího domu, chodí jim sem paní na úklid - díky za to☺! Práce je zatím v podstatě hodinku ráno, kdy pomůžu po snídani děti obléct, učesat a podobně a pak je mamina odveze do školy. Potom večer od 5 do 8, kdy pomůžu s dětmi u večeře, vykoupat, úkoly, přečtu pohádku nebo si pohrajem. Včera jsme koukali večer na pohádku a četli anglicky Krtečka. Dneska jim ale začala škola, tak uvidíme. Tady mají děti školu vždy 6 týdnů a pak 2 týdny prázdniny, takže o těch prázdninách a nebo když některé z dětí onemocní, bude samozřejmě práce o něco víc. + Taky v téhle škole nechodí děti do školy ve středu. Prý mají relativně dlouhé dny (od 8:30 do 16:30), tak mají ve středu volno (ale zase to tu  prý není jako v UK, že si tam děti v podstatě jen hrajou, prý se tu ve školách vážně docela nadřou, tak jsem docela zvědavá, s čím bude ta nejstarší ze školy chodit..)

Přikládám pár fotek (mimochodem mamina je kočka že?)



Tady je můj "byteček"


  Vchod ke mně do  "studia"  - bydlím trošičku zvlášť od domu - což má svoje výhody, hlavně co se týče soukromí. Mám tu koupelnu, ložnici a + takovou jednu místnost se stolem jakože studovnu.


5 komentářů:

  1. ZÁVIST, ZÁVIST a ještě jednou ZÁVIST :D Ta mamina dělá modelku, ne? :-O A máš parádní, že máš svoje soukromí, a ta pracovní doba, mm... Ať se ti tam pořád líbí!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedělá, ale mohla by z fleku! Vypadat jako ona, tak se snad ani neoblíkám :D....

      Vymazat
  2. hezké fotky! mamina dost kočkoa, kolik ji je?:)

    OdpovědětVymazat