On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

neděle 15. září 2013

Zážitkový víkend

Tenhle víkend byl plný zážitků. V Lyonu bylo pro veřejnost otevřeno spoustu věcí, které normálně nejsou přístupné. Takže jsem si některé z nich nemohla nechat ujít :)

Ale popořádku.

V sobotu přijel Julien, kterého znám už z Čech a provedl mě městem. Zašli jsme znovu na baziliku - konečně jsem měla krásný výhled - a na zbytky amfiteátru. Taky jsme se byli podívat v muzeu filmových rekvizit. To se mi moc líbilo. Měli tam všechno možné, co se filmů týče (včetně dopisu do Bradavic ♥), ale také tam měli místnost, kde byli miniatury skutečných míst v Lyonu. Nemyslím tím miniatury venkovních míst, ale miniatury skutečných restaurací a podobně. Na obrázcích můžete vidět, že když je vyfotíte vypadají v podstatě jako v životní velikosti, ačkoli jsou opravdu ve skutečnosti tak 20x20 cm. To mě naprosto nadchlo ☺ Potom jsme se vydali na procházku k řece Rhona, kde mě pro změnu nadchnul bazén. Hned na břehu řeky je udělaná dlooooouhá promenáda, kde se můžete kilometry procházet, potkáte zde spoustu běžců atd, ale taky jsou zde vystavěné 2 veliké venkovní bazény. Jste v centru města ne břehu řeky a z bazénu máte výhled na Lyon.. Tam musím v létě zavítat ☺ !



Takhle malinká je to miniatura a fotka hned pod tím je totéž, jen přiblížená.. Vážně to vypadá opravdově že?


Zbytky amfiteátru

Ozdoba (je kovová i když to tak nevypadá)


Rhona


Procházka podél Rhony



Bazén na břehu Rhony




Dneska jsem pro změnu byla s Jessicou. Zašly jsme ráno na snídani, pak jsme se vydali do Opera house tady ve městě. Ta pro mě byla maličko překvapením. Normálně není přístupná veřejnosti a dnes byla na 2 hodiny (+ na odpolední představení za symbolickou cenu). Čekala jsem něco historického, ona tak totiž  vypadá. Ale uvnitř se jednalo o velmi moderní budovu. Na můj vkus až příliš. Pak jsme se šly podívat naproti do City house a ten nás obě nadchnul. Přesně tak historickou a velkolepou jsme si představovala operu. Byla to opravdu nádhera, všechny detaily, ty stropy, obrazy, lustry prostě dokonalost.. Škoda mluvit, radši se podívejte na fotky ☺

                                                                   Kostýmy v opeře











Výhled z vrchního patra opery




budova opery zvenčí



City house ( outside)







City house (inside)











Po pozdním obědě jsme se pak vrátily zpět shlédnout baletní představení v Lyonské opeře. Inu... Balet jsem vždycky chtěla vidět, ale jednalo se o moderní hru a... Upřímně? Nepochopila jsem z toho ani zbla + jsem si celou dobu připadal jako na castingu na komparz pro Lady Gagu. Nejen, že kostýmy by tomu celkem odpovídaly, ale i ty rekvizity. Jediné, co jsem si z toho odnesla bylo to, že se jednalo o cosi velmi, ale velmi depresivního.. Příště asi radši půjdu na něco víc klasického.. Možná aspoň poznám, že je konec haha ☺

Abychom si pak zlepšily náladu zašly jsme na staré město do úžasné malé kavárničky, kde mají snad všechny druhy zmrzliny na světě. Opravdu, mají klasické příchutě, ale také velmi zvláštní včetně třeba sýrové, fialkové, bazalkové, atd atd at. Já si pochutnala na pistáciové a ještě teď se oblizuju ☺ Navíc mě Jessica vzala jinou cestou a ukázala mi krasné domy! Budovy jsou namalované jako krásné živé obrazy








Thank you, Julien and Jessica, for my best weekend in Lyon and for very nice experiences ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat