On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

čtvrtek 12. září 2013

Ať žijou úředníci!

Aneb den plný byrokracie :D....

Četli jste někdy knihy ze série "Merde" ? Jestli ne, vřele doporučuji. Knížky jsou od britského autora jménem Stephen Clarke a humorně ironickým způsobem podávají život mezi Francouzi. Alespoň to jsem si do teď myslela... Přečetla jsem od něj v podstatě vše, co je v ČR k sehnání... A bavila se nad tím, jak popisoval úmorné jednání s velmi neflexibilními Francouzi, šílenosti u lékaře, nebo patálie s kýmkoli, kdo sedí za přepážkou a má pro vás dělat nějakou službu. Neuhodnete k čemu sem došla ☺... Ano, Stephen Clarke jistě používá notnou dávku nadsázky, ale.... Ne co se týče lidí za přepážkou!

Přišla jsem si takhle dneska do školy s potvrzením o zaplacení roku studia frániny, nechala si vytisknout potvrzení o studiu a spolu s ochotnou Jessicou vyrazila zařídit studentskou kartičku na autobus a metro. Mohli byste říct "jednoduchá věc, když má s sebou překladatelku a veškeré dokumenty".. Jooooo, to jsem si taky myslela. A nemohla jsem se víc mýlit.

Vystála jsem si kratší frontu před prodejnou, udělala (úděsné) fotky, přešla k přepážce a Jessica začala vysvětlovat, co přesně chceme (ona má totéž a chodí i do stejné školy). Slečna za přepážkou si nechala dát všechny dokumenty, zkontrolovala a.... Odmítla mi kartičku vydat. Prý co když nebudu doopravdy studovat. Tak jsem jí ukázala fakturu a potvrzení o zaplacení za celý rok.  A víte co? Stejně mi tu kartičku neudělala! Prý si tím není jistá. Prý je tu spoustu studentů tohohle typu škol, kteří si za ní zaplatí, jen aby měli vízum a pak nestudujou. No madame, netuším jak vy, ale já zrovna zbytečných 30 000 za jazykovou školu nemám, abych si to tu zaplatila jen kvůli vízu. Nehledě na to, že jsem z ČESKÉ REPUBLIKY, víte, to je ta malá země hned vedle Německa. A Německo je vedle vás. A víte, co to znamená? Překvapení roku -žádný vízum NEPOTŘEBUJU!

No madame po mě chtěla jakousi studentskou kartičku, napsala mi její jméno a já vyrazila zpět do školy. Ve škole mi ale řekli, že tyhle kartičky tu vydávají jen a pouze univerzity a že bych jí neměla vůbec potřebovat, protože mám potvrzení o studiu. Jessice to přede mnou jiná paní udělala úplně normálně bez těhle kravin okolo.

Inu, já jsem nakonec odešla alespoň s prozatimní kartičkou do konce měsíce a s tím, že mi ve škole řekli, že tam budu muset chodit od 20. (to se dá zaplatit průkazka na další měsíc) až do konce měsíce a doufat, že narazím na někoho normálnějšího, kdo mi udělá normální průkazku.

A slova vedoucího ve škole na můj utrápený výraz? "Welcome in France, people in France are not flexible at all" ... No, děkuju pěkně ☺


PS: Dnes začínám svůj 4. měsíc jako au-pair, to se za tu dobu ale událo věcí a změn, že? Čas neuvěřitelně letí! Alespoň už sem si zakoupila letenky na Vánoce domů. Budu v ČR od 22.12 do 5.1. ☺

1 komentář: