On-line deník z ciziny

zážitky, tipy, rady a cokoli, co mě zrovna napadne :)

úterý 12. listopadu 2013

Aneb začínám svůj 6. au-pair měsíc

Aneb jak zastavit čas :D? Hrozně moc to utíká! A že se během tý doby ale událo věcí! Léto v Anglii, podzim ve Francii.. Vlastně, ne sice podle kalendářních období, ale podle počasí už i zima ve Francii.. Život vás zavane někam, úplně jinam, dřív než si stačíte všimnout :) Některé zážitky během té doby patří mezi nejlepší v mém životě a některé bych zas naopak oželela, ale přesto se mi tahle zkušenost moc líbí. A kolik jsem za tu dobu poznala zajímavých lidí ze všech možných koutů světa! To na životě v jiný zemi miluju, že člověk poznává opravdu hodně lidí, cizinců, dozvídá se relativně hodně věcí o jejich kultuře a podobně.. Hodně věcí teď vidím jinak, než jsem si dřív myslela a to jen proto, že člověk slyší spoustu věcí jakoby "z první ruky" ne jen z knížek, filmů, či učebnic... Člověk by si myslel, že bude poznávat hlavně kulturu země, kde zrovna žije, ale v Lyonu je tolik zahraničních studentů a au-pair, že vlastně poznávám mnohem víc naprosto jiný věci, než francouzský :D...

Poslední 3 týdny pro mě byly trochu bláznivé. Nejdřív jsme měly dva týdny prázdnin - což pro mě znamenalo mnohem víc práce než obvykle + žádnou jazykovku že... Když jsem se začala radovat, že prázdniny KONEČNĚ skončily, pro změnu nám onemocněla děcka.. Postupně vlastně všechny 3 + o víkendu i rodiče :D... Což o to, kdyby onemocněly nějak normálně během školního roku, člověk by ten týden docela vydržel, ale když vám onemocní děti po 2 týdnech prázdnin doma a musí být zase doma.. A nikam nemůžou + se je musíte snažit udržet v klidu... To je docela o nervy! Děti víc zlobí z prostého důvod. Ten důvod se jmenuje nuda... No snažila jsem se pro ne vymýšlet různé aktivity a stahovala pohádky a podobně ALE.. To víte, 3. týden doma to už je docela těžký něco vymýšlet a fakt je zabavit... Ale přežili jsme. Sice jen tak tak ale :D...

Já jsem se mezitím snažila pochopit nějakou tu francouzskou gramatiku (kterou si ale stále zkrátka nepamatuju) a tak z čirého zoufalství jsem si trošku potapetovala pokoj a doufám, že když na mě aspoň něco bude ustavičně zírat, možná si to konečně zapamatuju :D.. No zatím to nefunguje :-/ Ale říkám si "opakování, matka moudrosti" tak snad časem.. Musím přiznat, že mně ten jazyk fakt zabíjí..Proč je něco tak krásnýho tak strašně těžký? Občas si od holek vypůjčím DVD s nějakou francouzskou pohádkou (ale ony teda koukaj hlavně na příběhy Barbie no :D..), protože ty mají titulky pro neslyšící, abych trochu přišla na kloub výslovnosti.. Filmy z jiných jazyků mají na originálních DVD sice FR dabing i titulky, ale bohužel ty titulky se trochu liší od dabingu a mě to akorát tak mate.. A vytáčí :D.. Ale objevila jsem takhle docela hezkou pohádku,jmenuje se Příšerka v Paříži, zpívá tam Vanessa Paradise (nebo jak že se to ex božskýho Johnnyho vlastně píše :D... ) a je to rozkošnej animáček :)!



Mimochodem od zítřka za měsíc mi přijede kamarádka a užijem si spolu prodloužený víkend, na který už se mooooc těším ☺

2 komentáře:

  1. gratuluju k 6. - týmu měsíci :) jeno msi řikám, proč jsem na tvuj blog narazila až po takový době ? :D budu sledovat :)

    OdpovědětVymazat